Promosi Mahrajan Thaqafi ke-4

Saturday, February 7, 2015

Bola Sepak SMIK

Allah telah mengurniakan kepada kita nikmat anggota tubuh badan yang tidak terkira nilainya. Jika kita ditakdirkan hilang salah satu daripadanya,maka cacatlah kita. Jadi kita perlulah menjaga kesihatan tubuh badan kita. Antaranya adalah melalui riadhah seperti berjogging, bersenam,dan bermain bola sepak.
    Seperti yang kita ketahui juga bola sepak adalah antara sukan yang paling digemari ramai.  Seiringan dengan itu, kebanyakkan sekolah akan mengadakan pemilihan bola sepak bagi memilih  pemain-pemain bola sepak yang akan mewakili sekolah mereka untuk perlawanan bola sepak.
    Sekolah Menengah Ibn Khaldun juga telah mengadakan sesi pemilihan bola yang pertama pada  hari khamis 29/1/2015 pukul 5.30-6.30 petang bertempat di padang bola sepak Kemuning Greenville Shah Alam Selangor.
 Guru yang membibing pasukan bola sepak kami di Sekolah Menengah Ibn Khaldun Cikgu Amir (gambar)
Gambar menunjukkan seramai 46 peserta yang ingin mencuba nasib menjadi pemain bola sepak sekolah (Bawah 15)

 Telah hadir seramai 18 orang peserta untuk menguji bakat yang terpendam.(Bawah 18)
 Antara Pelajar yang berbakat dan bakal mengantikan pemain bola sepak Negara 1 hari nanti.

 Semoga pelajar pelajar ini dapat mengharumkan nama Sekolah Menengah Ibn Khaldun  ke  peringkat yang lebih tinggi. Sehingga sekolah kita mampu digeruni dan dihormati pihak lawan.Selain juga dari permakanan yang seimbang sukan seperti bola sepak adalah salah satu daripada aktiviti yang boleh menyihatkan badan. Badan yang cergas dapat mencerdaskan minda kita. Seperti kata pepatah.
Akal yang cerdas hadir dari badan yang cergas

0 comments:

Post a Comment