Promosi Mahrajan Thaqafi ke-4

Saturday, February 7, 2015

Persekolahan tahun 2015

Tahun Persekolahan Baru (2015)
Pihak Fikruttaqwa mengucapkan Ahlan wasahlan kepada pelajar baharu dari tingkatan satu hingga ke tingkatan lima yang telah diterima  masuk ke Sekolah Menengah Ibn Khaldun.Antum adalah bakal bakal pendakwah yang akan mendakwah untuk Agama Allah (Islam) di masa yang akan datang.Antum juga adalah Insan-insan yang bertuah kerana dipilih oleh Allah untuk bersekolah di Sekolah Menengah Ibn Khaldun dengan suasana Tarbiyyah Islamiah.Guru-guru disini bersedia mendidik dan mengajar antum untuk menjadi pendakwah yang cemerlang akademiknya dan agamanya.Semoga antum dapat menuntut ilmu  dengan baik dan diredhai Allah.

Permulaan Tahun 2015
Bermulanya Sesi persekolahan tahun 2015 Sekolah Menengah Ibn Khaldun pada Isnin 12 Januari 2015.Sesi Persekolahan tahun 2015 telah bermula pada 12/1/2015. Kesemua Pelajar telah hadir dan mendaftarkan diri bagi sesi persekolah tahun 2015. Kira Kira seramai 600 pelajar yang mendaftar di Sekolah Menengah Ibn Khaldun. Semoga antum semua dapat belajar dengan baik.

Hari Ke 2
Hari Ke 2 sekolah adalah hari dimana Sekolah Menengah Ibn Khaldun mengadakan sesi perjumpaan dan pendaftaran pertama bagi Ahli Unit Badan Beruniform,Kelab dan juga Persatuan Bahasa. 
Di Sekolah ini terdapat 2 unit badan beruniform setiap satu bagi putera dan puteri. Bagi putera unit beruniform ialah Kadet Remaja Sekolah dan bagi puteri unit beruniform adalah Puteri Islam
Mereka juga mempunyai 3 Kelab iaitu Kelab Penerbitan dan Fotografi,Kelab Kesihatan Remaja dan juga Kelab Usahawan Muda.Persatuan bahasa seperti yang sedia ada iaitu Persatuan Bahasa Arab,Persatuan Bahasa Inggeris Dan Persatuan Bahasa Melayu.

0 comments:

Post a Comment